تبلیغات
دانلود فایل های کارشناسی ارشد - مطالب مرداد 1395

امروز:

رﻓﺘﺎر دﯾﻮار ﺑﺮﺷﯽ ﻓﻮﻻدی-دانلود سمینار ارشد رشته عمران سازه


 دﯾﻮار ﺑﺮﺷﯽ ﻓﻮﻻدی

تکه های  از متن :


ﺑﺮ ﻃﺒﻖ ﻧﺘﺎﯾﺞ ﺣﺎﺻﻠﻪ از اﯾﻦ ﺷﮑﻞ ﻫﺎ ﻣﯽ ﺗﻮان اﻇﻬﺎر داﺷﺖ ﮐﻪ ﻣﻨﺤﻨﯽ ﻫﺎی ﻫﯿﺴﺘﺮزﯾﺲ در ﺻﻮرت ﺗﻘﻮﯾﺖ ﺷﺪن اﻋﻀﺎی ﻣﺮزی، ﺑﻪ ﺳﻤﺖ ﺑﺎﻻ اﻧﺘﻘﺎل ﭘﯿﺪا ﻣﯽ ﮐﻨﻨﺪ و اﯾﻦ ﻣﺴﺌﻠﻪ ﺗﺄﯾﯿﺪ ﮐﻨﻨﺪه اﯾﻦ ﻣﻮﺿﻮع اﺳﺖ ﮐﻪ ﻇﺮﻓﯿﺖ ﭘﺲ ﮐﻤﺎﻧﺸﯽ ﭘﺎﻧﻞ ﻫﺎ ﻫﻢ ﭼﻨﺎن ﺑﺪون ﺗﺄﺛﯿﺮ ﺑﺎﻗﯽ ﻣﯽ ﻣﺎﻧﺪ. ﻧﺎﺣﯿﻪ ﭘﻮﺷﺶ داده ﺷﺪه ﺗﻮﺳﻂ ﻣﻨﺤﻨﯿﻬﺎی ﭘﻮش ﻧﻤﻮدارﻫﺎی ﻫﯿﺴﺘﺮزﯾﺲ، ﻣﯿﺰان اﻧﺮژی ﺟـﺬب ﺷﺪه ﺗﻮﺳـﻂ ﭘﺎﻧﻞ ﻫﺎ را ﻧﻤــﺎﯾﺎن ﻣﯽ ﺳﺎزد. اﯾﻦ ﻣﺴﺌــﻠﻪ ﻧﯿﺰ ﻣﯽ ﺗﻮاﻧﺪ ﻧﺸﺎن داده ﺷﻮد ﮐﻪ اﻓﺰاﯾﺶ ﻣﯿﺰان ﺟﺬب اﻧﺮژی ﺑﻪ ﻃﻮر ﻣﻘﺪﻣﺎﺗﯽ ﻧﺎﺷﯽ از اﻓﺰاﯾﺶ ﻇﺮﻓﯿﺖ ﻫﺎی ﮐﻤﺎﻧﺶ ارﺗﺠﺎﻋﯽ ﻣﯽ ﺑﺎﺷﺪ.

 

ﻧﮑﺘﻪ اﺻﻠﯽ ﮐﻪ ﺑﺎﯾﺪ در اﺷﮑﺎل 5-8 ﺗﺎ5-10 ﻣﻮرد ﺗﻮﺟﻪ و رﺳﯿﺪﮔﯽ ﻗﺮار داده ﺷﻮد، ﺗﻮﺟﻪ ﺑﻪ ﺷﮑﻞ ﺑﺎرﯾﮏ ﺷﺪه ﻣﻨﺤﻨﯽ ﻫﺎی ﻫﯿﺴﺘﺮزﯾﺲ ﺧﻮاﻫﺪ ﺑﻮد. اﯾﻦ اﺷﮑﺎل ﺑﺎرﯾﮏ ﺷﺪه ﻣﻨﺤﻨﯽ ﻫﺎی ﻫﯿﺴﺘﺮزﯾﺲ ﺑﻪ دﻟﯿﻞ

 

 

79


ﻃﺒﯿﻌﺖ ﻻﻏﺮ و ﺗﻘﻮﯾﺖ ﻧﺸﺪه و ﻧﯿﺰ رﻓﺘﺎر ﺷﮑﻞ ﭘﺬﯾﺮ ﭘﺎﻧﻞ ﻫﺎ، و اﯾﻨﮑـﻪ ﮐﻤﺎﻧـﺶ آﻧﻬﺎ ﻗﺒﻞ از ﺗﺴﻠﯿـﻢ ﻣﺼﺎﻟـﺢ ﺑﻪ وﻗـﻮع ﻣﯽ ﭘﯿﻮﻧﺪد؛ ﺣﺎﺻﻞ ﺷﺪه اﻧﺪ. در ﻣﺪل ﺳﻮم، ﮐﻪ دارای اﻋﻀﺎی ﻣﺮزی ﺑﺴﯿﺎر ﻗﻮی ﻣﯽ ﺑﺎﺷﺪ، اﯾﻦ ﺗﺄﺛﯿﺮ ﮔﺬاری ﻗﺎﺑﻞ ﻣﺸﺎﻫﺪه ﺧﻮاﻫﺪ ﺑﻮد. ﻫﻤﭽﻨﯿﻦ اﯾﻦ ﻣﺴﺌﻠﻪ ﻗﺎﺑﻞ اﺳﺘﻨﺘﺎج ﻣﯽ ﺑﺎﺷﺪ ﮐﻪ ﺳﺨﺘﯽ اﻟﻤﺎن ﻫﺎ و اﻋﻀﺎی ﻣﺮزی دارای ﺗﺄﺛﯿﺮ ﮐﻤﯽ ﺑﻮده و ﺑﺮ ﻫﯿﭻ ﮐﺪام از ﭘﺎراﻣﺘﺮﻫﺎی ﺻﻠﺒﯿﺖ و ﻗﺎﺑﻠﯿـﺖ ﺗﻐﯿﯿـﺮ ﺷﮑﻞ ﭘﺎﻧﻞ ﻫﺎ اﺛﺮﮔـﺬار ﻧﺨﻮاﻫﺪ ﺑﻮد، و راه ﺣﻞ ﻫـﺎﯾﯽ ﮐـﻪ ﺑﻪ ﻣﻨﻈـﻮر ﭘﯿﺸﮕـﯿﺮی از ﺑﺎرﯾﮏ ﺷﺪﮔﯽ ﻣﻨﺤﻨﯽ ﻫﺎی ﻫﯿﺴﺘﺮزﯾﺲ و در ﻧﺘﯿﺠﻪ ﺟﻠﻮﮔﯿﺮی از ﮐﺎﻫﺶ ﻇﺮﻓﯿﺖ ﺟﺬب اﻧﺮژی، وﺟﻮد دارﻧﺪ، ﻋﺒﺎرت از اﺳﺘﻔﺎده از ورق ﻫﺎی ﺑﺎ ﺿﺨﺎﻣﺖ ﺑﯿﺸﺘﺮ ﮐﻪ ﺑﻪ ﻋﻨﻮان ﯾﮏ راه ﺣﻞ ﻏﯿﺮ اﻗﺘﺼﺎدی ﺗﻠﻘﯽ ﻣﯽ ﺷﻮد و ﻧﯿﺰ اﺳﺘﻔﺎده از ﺳﺨﺖ ﮐﻨﻨﺪه ﻫﺎ ﺧﻮاﻫﻨﺪ ﺑﻮد. ﯾﮏ راه ﺣﻞ ﻣﻨﺎﺳﺐ ﮐﻪ ﻗﺎدر ﺑﻪ ﺟﺎﯾﮕﺰﯾﻨﯽ روش ﻫﺎی ﻗﺒﻠﯽ ﻣﯽ ﺑﺎﺷﺪ، اﺳﺘﻔﺎده از ﻓﻮﻻد دارای ﻧﻘﻄﻪ ﺗﺴﻠﯿﻢ ﭘﺎﯾﯿﻦ ﻣﯽ ﺑﺎﺷﺪ ﮐﻪ ﺳﺒﺐ ﺗﺸﮑﯿﻞ ﻧﻮاﺣﯽ ﺗﺴﻠﯿﻢ ﺷﺪﮔﯽ ﻗﺒﻞ از وﻗﻮع ﮐﻤﺎﻧﺶ ﻣﯽ ﺷﻮد.

 

اﺳﺘﻔﺎده از ﺳﺨﺖ ﮐﻨﻨﺪه ﻫﺎ و ﺗﻌﺒﯿﻪ آﻧﻬﺎ در ﻓﻮاﺻﻞ ﻻزم، ﻣﯽ ﺗﻮاﻧﺪ ﮐﻤﺎﻧﺶ ﮐﻠﯽ ﯾﺎ ﺳﺮاﺳﺮی ﺻﻔﺤﺎت را ﺑﻪ ﺗﺄﺧﯿﺮ اﻧﺪاﺧﺘـﻪ و ﯾﺎ ﺳﺒـﺐ اﯾﺠﺎد ﮐﻤﺎﻧـﺶ ﻣﻮﺿﻌـﯽ در اﺟـﺰای ﭘﺎﻧﻞ ﻫــﺎ ﮔﺮدد. ﮔﺮﭼـﻪ اﺳﺘﻔــﺎده از ﺳﺨﺖ ﮐﻨﻨﺪه ﻫﺎی ﺑﺴﯿﺎر زﯾﺎد، ﻗﺎﺑﻠﯿﺖ ﺗﻐﯿﯿﺮ ﺷﮑﻞ ﭘﺬﯾﺮی ﭘﺎﻧﻞ ﻫﺎ را ﮐﺎﻫﺶ داده و اﯾﻦ اﻣﺮ ﺑﻪ ﻋﻨﻮان ﯾﮏ ﻋﺎﻣﻞ ﻧﺎﻣﻄﻠﻮب ﺑﺮای دﯾﻮارﻫﺎی ﺑﺮﺷﯽ ﻓﻮﻻدی ﮐﻪ ﺑﺎ ﻫﺪف ﻣﻘﺎوم ﺳﺎزی ﺳﺎﺧﺘﻤﺎن ﻫﺎ در ﺑﺮاﺑﺮ ﺑﺎرﻫﺎی زﻟﺰﻟﻪ ﻣﻮرد اﺳﺘﻔﺎده ﻗﺮار ﻣﯽ ﮔﯿﺮﻧﺪ، ﻣﺤﺴﻮب ﺧﻮاﻫﺪ ﺷﺪ.

 

ﻣﯿﺰان ﺑﻬﯿﻨﻪ و ﻣﻄﻠﻮب اﺳﺘﻔﺎده از ﺳﺨﺖ ﮐﻨﻨﺪه ﻫﺎ ﻣﯽ ﺗﻮاﻧﺪ ﺑﺮاﺑﺮ ﺑﺎ ﻣﻘﺪاری ﮐﻪ ﺑﺎﻋﺚ رخ دادن ﻫﺮ دو ﭘﺪﯾﺪه ﮐﻤﺎﻧﺶ ﻣﻮﺿﻌﯽ و ﺗﺴﻠﯿﻢ ﻣﺼﺎﻟﺢ ﺑﻪ ﻃﻮر ﻫﻤﺰﻣﺎن ﮔﺮدد، ﺗﻌﺮﯾﻒ ﺷﻮد. ﮐﺎرﺑﺮد ﺳﺨﺖ ﮐﻨﻨﺪه ﻫﺎ ﺑﻪ اﯾﻦ ﻣﯿﺰان ﺳﺒﺐ ﺟﺒﺮان ﺑﺎرﯾﮏ ﺷﺪﮔﯽ ﺷﮑﻞ ﻣﻨﺤﻨﯽ ﻫﺎی ﻫﯿﺴﺘﺮزﯾﺲ ﺷﺪه و ﻗﺎﺑﻠﯿﺖ ﻣﺘﻨﺎﺳﺐ ﺗﻐﯿﯿﺮ ﺷﮑﻞ ﭘﺬﯾﺮی و ﻧﯿﺰ اﺳﺘﻬﻼك اﻧﺮژی ﮐﺎﻓﯽ را ﻓﺮاﻫﻢ ﻣﯽ آورد.

 

-2-2-3-1-5 ﭘﺎﻧﻞ ﻫﺎی ﺗﻘﻮﯾﺖ ﺷﺪه

 

ﺑﺮای ﺑﺮرﺳﯽ اﺛﺮ ﺳﺨﺖ ﮐﻨﻨﺪه ﻫﺎ ﺑﺮ رﻓﺘﺎر ﭼﺮﺧﻪ ای ﭘﺎﻧﻞ ﻫﺎی ﺑﺮﺷﯽ، 16 ﻣﺪل ﮐﻪ ﺟﺪول6-1 ﺟﺰﺋﯿﺎت ﻣﺮﺑﻮط ﺑﻪ آﻧﺎن را ﻧﻤﺎﯾﺶ ﻣﯽ دﻫﺪ، ﺑﻪ اﯾﻦ ﻣﻨﻈﻮر ﺑﺮرﺳـﯽ ﺷﺪه اﻧﺪ. ﻣﺪل ﻫﺎی 1 ﺗﺎ 6 ﺑﻪ ﻣﻨﻈﻮر ﻣﻄﺎﻟﻌﻪ رﻓﺘﺎر ﺑﺎرﮔﺬاری ﭼﺮﺧﻪ ای ﻣﺮﺑﻮط ﺑﻪ ﭘﺎﻧﻞ ﻫﺎی ﺗﻘﻮﯾﺖ ﺷﺪه ﺑﺎ ﺳﺨﺖ ﮐﻨﻨﺪه ﻫﺎی دارای ﺻﻠﺒﯿـﺖ ﻫﺎی ﻣﺘﻔﺎوت، ﺑﺎ آﻧﺎﻟﯿﺰ ﻣﻨﺤﻨـﯽ ﻫﺎی ﺑﺎر (ﻧﯿﺮوی ﻫﯿﺴـﺘﺮزﯾﺲ)- ﺗﻐﯿﯿﺮ ﻣﮑﺎن ﻣﺮﺑﻮط ﺑﻪ آﻧﺎن و ﻫﻤﭽﻨﯿﻦ ﻣﻘﺎﯾﺴﻪ اﯾﻦ ﻣﻨﺤﻨﯽ ﻫﺎ ﺑﺎ ﻣﻨﺤﻨﯽ ﻫﺎی ﭘﻮش ﻣﺘﻨﺎﻇﺮ ﻣﻮرد ﺑﺮرﺳﯽ ﻗﺮار ﮔﺮﻓﺘﻪ اﻧﺪ. ﻣﺪل ﻫﺎی 7 ﺗﺎ 9 ﺑﺎ ﻫﺪف ﻣﻄﺎﻟﻌﻪ اﺛﺮات ﻣﺮﺑﻮط ﺑﻪ ﻓﻮاﺻـﻞ ﺳﺨﺖ ﮐﻨﻨﺪه ﻫـﺎ ﻣﻄﺎﻟﻌﻪ ﺷﺪه اﻧﺪ. ﻣﺪل ﻫﺎی 10 ﺗﺎ 15 ﺑﻪ ﻣﻨﻈﻮر ﻣﻄﺎﻟﻌﻪ ﺗﺄﺛﯿﺮ اﺑﻌﺎد ﭘﺎﻧﻞ ﺑﺮرﺳـﯽ ﺷﺪه اﻧﺪ. 15 ﻣﺪل اوﻟﯿﻪ ﻫﻤﮕﯽ ﻣﺮﺑﻊ ﺷﮑﻞ ﺑﻮده و ﻣﺪل 16 ﺑﻪ ﻣﻨﻈﻮر ﺑﺮرﺳﯽ ﺻﺤﺖ ﻧﺘﺎﯾﺞ و ﻧﯿﺰ ﺑﺮرﺳﯽ ﻣﻘﺎدﯾﺮ ﻣﺘﻔﺎوت ﻧﺴﺒﺖ اﺑﻌﺎد ﭘﺎﻧﻞ درﻧﻈﺮ ﮔﺮﻓﺘـﻪ ﻣﯽ ﺷﻮد. در ﺟﺪول 5-1 ، IS ﻣﻤﺎن دوم ﺳﻄﺢ ﺳﺨﺖ ﮐﻨﻨﺪه ﻫﺎ ﺑﻮده و ﭘﺎراﻣﺘﺮ b ﺑﻪ ﺻﻮرت ﺻﻠﺒﯿﺖ ﻧﺴﺒﯽ ﺳﺨﺖ ﮐﻨﻨﺪه ﻧﺴﺒﺖ ﺑﻪ ﭘﺎﻧﻞ درﻧﻈﺮ ﮔﺮﻓﺘﻪ ﻣﯽ ﺷﻮد:

لینک دانلود :

ﻣﻄﺎﻟﻌﻪ رﻓﺘﺎر دﯾﻮار ﺑﺮﺷﯽ ﻓﻮﻻدی-سمینار عمران سازه با فرمت ورد


نوشته شده در : یکشنبه 31 مرداد 1395  توسط : مدیر سایت.    نظرات() .

پایان نامه ارشد -بررسی روشهای ارزیابی عملکرد از دیدگاه مدیران و کارکنان در شرکت سهامی آب منطقه ای آذربایجان غربی-

پایان نامه ارشد: بررسی روشهای ارزیابی عملکرد از دیدگاه مدیران و کارکنان در شرکت سهامی آب منطقه ای آذربایجان غربی

عنوان پایان نامه کارشناسی ارشد رشته مدیریت :

بررسی روشهای ارزیابی عملکرد از دیدگاه مدیران و کارکنان در شرکت سهامی آب منطقه ای آذربایجان غربی


تکه هایی از متن :به منظور گردآوری اطلاعات ابتدا با استفاده از فرمولهای آماری كه قبلاً ذكر گردیده است حجم نمونه از جامعه مورد نظر كه شركت سهامی آب منطقه ای آذربایجان غربی می باشد مشخص گردید سپس برای اطلاع از دیدگاه جامعه مذكور از روشهای ارزیابی عملكرد براساس حجم نمونه انتخاب شده كار مصاحبه با مدیران و ارسال پرسشنامه برای سایر افراد در نمونه صورت گرفت و براساس تحلیل ها و تفسیرهای آماری و با استفاده از فرمول آلفاكرونباخ پایایی و اعتبار پرسشنامه ها مورد سنجش قرار گرفت . ضمناً در بحث مشاهده، به تجربیات خود محقق در طی سالیان متمادی همكاری در شركت مذكور اتكا و به منظور كسب اطلاعات بیشتر و آگاهی از اقدامات دیگران در زمینه فوق به مطالعه كتابخانه ای پرداخته شد .                                                                                                           

 

·      مطالعه كتابخانه ای

در این مرحله مطالعات نسبتاً گسترده ای در زمینه ارزیابی عملكرد با كمك منابع موجود صورت گرفت . در خلال این مطالعات مفاهیم , سیر تحولات , چارچوبهای نظری و تجربی ارزیابی عملكرد نمایان تر گردید و شرایطی را فراهم نمود كه موضوع را عمیق تر درك نمایم و به عوامل و پارامترهایی كه در جهت استقرار و موفقیت و همچنین تاثیراتی كه ارزیابی عملكرد میتواند بر روی سازمان بگذارد وقوف پیدا نمودم . و به موازات آن و درك روابط موجود بین متغیرهای مختلف , فرضیات در تصور و ذهنم شكل گرفت . 

متن کامل در لینک زیر:

دسترسی پایان نامه

پایان نامه ارشد: بررسی روشهای ارزیابی عملکرد از دیدگاه مدیران و کارکنان در شرکت سهامی آب منطقه ای آذربایجان غربی


نوشته شده در : چهارشنبه 27 مرداد 1395  توسط : مدیر سایت.    نظرات() .

بررسی نسب وارث کودک ناشی از تلقیح مصنوعی-دانلود پایان نامه ارشد رشته حقوق:

پایان نامه سایت ارشد ها

عنوان کامل این پایان نامه :

 بررسی نسب وارث کودک ناشی از تلقیح مصنوعی

تکه هایی از متن :حالت دیگر باروری مصنوعی، اهداء تخمك و یا اهداء جنین است كه مادر این نوشته به بررسی آن نپرداختیم ولی در مورد اهداء جنین قانونی در سال 1382 به تصویب رسید كه ذیلاً آورده می شود:

قانون نحوه اهداء جنین به زوجین بابارور- مصوب 29 تیر 1382

ماده 1- به موجب این قانون كلیه مداكز تخصصی درمان ناباروری ذی صلاح مجاز خواهند بود، با رعایت ضوابط شرعی و شرایط مندرج در این قانون، نسبت به انتقال جنین های حاصله از تلقیح خارج از رحم زوجهای قانونی و شرعی پس از موافقت كتبی زوجین صاحب جنین به رحم زنانی كه پس از ازدواج و انجام اقدامات پزشكی ناباروری آنها( هر یك به تنهایی یا هر دو) به اثبات رسیده اقدام نمایند.

ماده2-تقاضای دریافت جنین اهدایی باید مشتركاً از طرف زن وشوهر تنظیم و تسلیم دادگاه شود و دادگاه در صورت احراز شرایط ذیل مجوز دریافت جنین را صادر می كند:

الف) زوجین بنا به گواهی معتبر پزشكی، امكان بچه دارشدن نداشته باشند و زوجه استعداد دریافت جنین را داشته باشد.

ب) زوجین دارای صلاحیت اخلاقی باشند.

ج) هیچ یك از زوجین محجور نباشند.

د) هیچ یك از زوجین مبتلا به بیماریهای صعب العلاج نباشند.

ه) هیچ یك از زوجین معتاد به مواد مخدر نباشند.

و) زوجین بایستی تابعیت جمهوری اسلامی ایران را داشته باشند.

ماده 3- وظایف و تكالیف زوجین اهداء گیرنده جنین و طفل متولد شده از لحاظ نگهداری و تربیت و نفقه و احترام وظایف و تكالیف اولاد و پدر و مادر است.

ماده 4- بررسی صلاحیت زوجین متقاضی در محاكم خانواده خارج از نوبت و بدون رعایت تشریفات آئین دادرسی مدنی صورت خواهد گرفت و عدم تأیید صلاحیت زوجین، قابل تجدید نظر می باشد.

ماده 5- آئین نامه اجرائی این قانون ظرف مدت سه ماه توسط وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكی با همكاری وزارت دادگستری تهیه و به تصویب هیأت وزیران خواهد رسید.


متن کامل در لینک زیر

دانلود فایل

رشته حقوق : پایان نامه بررسی نسب وارث کودک ناشی از تلقیح مصنوعی


نوشته شده در : چهارشنبه 27 مرداد 1395  توسط : مدیر سایت.    نظرات() .

تاثیر قراردادهای خدماتی (نفتی) در جذب سرمایه‌گذاری خارجی در صنعت نفت ایران-دانلود پایان نامه



پایان نامه


پایان نامه برای دریافت درجه کارشناسی ارشد « M. A»

گرایش حقوق تجارت بین‌المل

تاثیر قراردادهای خدماتی (نفتی) در جذب سرمایه‌گذاری خارجی در صنعت نفت ایران

پیشنهادات

·       در نخستین گام با بازارهای رقابتی بین‌المللی در این موارد هماهنگی لازم ایجاد شده و زمینه‌های کارآمد و کافی برای تعامل و همگرایی با آنان فراهم شود.

·       وحدت نظر و هماهنگی بین مسئولان اقتصادی کشور در زمینه قراردادهای کلان خارجی و توسعه بخش نفت گام مهم بعدی است. مدیران و تصمیم گیران نفتی باید در خصوص ضرورت جذب سرمایه خارجی در این بخش به یک اجماع نظر دست یابند زیرا اگر امکان انعقاد قرارداد به روشهای مختلف هم میسر باشد، ولی مسئولان به آن باور نداشته یا در مورد نوع قرا رداد با یکدیگر تضاد داشته باشند، تأمین مالی این بخش با مشکل مواجه می‌شود.

·       باید چارچوب قراردادهای نفتی به گونه‌ای تغییر و اصلاح گردد که انگیزه را برای سرمایه‌گذاری خارجی بیشتر نماید و یا اینکه... مشوقهای جانبی را برای شرکتهای نفتی خارجی ایجاد نماید.

·       سرمایه‌گذاری خارجی در ایران بسیار متأثر از روابط سیاسی کشور است. به علاوه، این فرآیند با مشکلات ساختاری متعدد مواجه است. بنابراین ضروری است ضمن بهبود و ارتقای سطح روابط خارجی کشور و حل چالشهای آن، به رفع موانع فرآیند جذب سرمایه خارجی به ویژه موانع قانونی و حقوقی در بخش نفت و گاز توجه شود.

·       ما می‌بایستی به خاطر ایجاد افزایش انگیزه شرکت‌های خارجی و همچنین جذب سرمایه‌گذاری خارجی برخی حقوق مخصوص در اتباط با نفت تولیدی به شرکت خارجی اعطاء کنیم. یعنی مثلا حق تقدم در خرید و صدور محصول و نفت استخراج شده به قیمت بازار جهانی.

·       لازم است که چنین قراردادهایی منعطف‌تر گردند و به گونه‌ای شوند که موقعیت‌های غیر قابل پیشبینی را نیز در طول حیات قرارداد مورد پوشش قرار دهند.

·       با اینکه بیع متقابل بیش از سایر روشهای تجارت متقابل در ایران مورد توجه قرار گرفته است ولی این توجه بیشتر در بخش فعالیت‌های بالادستی نفت و گاز بوده است. در صورت گسترش استفاده از بیع متقابل و سایر صنایع، این روش می‌تواند باعث جذب فناوری خارجی و ایجاد همکاری‌های صنعتی و تولیدی بین بخش داخلی و خارجی گردد.

·       همچنین می‌بایستی در قرارداد ضمانت اجراهای مناسبی جهت تأخیر یا عدم اجرای تعهد ذکر گردد.

·       یکی از راه‌های مناسب جذب منابع مالی خارجی، انتشار اوراق مشارکت و اوراق قرضه ارزی ایران در بازارهای جهانی است ولی تأسیس یک شرکت سهامی برای طی این فرآیند با قانون اساسی و قانون نفت کشور مغایرت دارد.

·       در راستای افزایش امنیت سرمایه‌گذاری ضروری است قوانین با ثبات و بلندمدت تصویب شده و موانع غیرضروری اداری برای تسریع در امر سرمایه‌گذاری رفع شود. 

متن کامل در لینک زیر :




پایان نامه ارتاثیر قراردادهای خدماتی (نفتی) در جذب سرمایه‌گذاری خارجی در صنعت نفت ایران

 پایان نامه:تاثیر قراردادهای خدماتی (نفتی) در جذب سرمایه‌گذاری خارجی در صنعت نفت ایران


نوشته شده در : جمعه 22 مرداد 1395  توسط : مدیر سایت.    نظرات() .

پایان نامه عوامل موثر در مدیریت پایدار منابع آب کشاورزی-دانلود پایان نامه ارشد رشته مدیریت کشاورزی

عنوان پایان نامه :

پایان نامه ارشد رشته مدیریت کشاورزی : عوامل موثر در مدیریت پایدار منابع آب کشاورزی


بخش هایی از این پایان نامه :برای آزمون فرضیه فوق از آزمون t تک نمونه استفاده گردید تا مشخص گردد كه از نظر کشاورزان مورد آزمون، رابطه معنی داری بین ویژگی های فردی کشاورزان و تمایل به مدیریت پایدار منابع آبی وجود دارد یا خیر؟ مقدار ضریب همبستگی مشاهده شده 246/12- بوده و سطح معنی داری آن 000/0 می باشد(جدول 4-5) که بیانگر معنی دار بودن مقدار t تک نمونه در سطح 05/0 P  می باشد. پس، فرض H0  رد و فرض مقابل یا H1  تایید می گردد؛ بنابراین با 95 درصد اطمینان می توان گفت که از نظر پاسخ دهندگان، رابطه معنی داری بین ویژگی های فردی کشاورزان و تمایل به مدیریت پایدار منابع آبی وجود دارد.

5-2-2-2- فرضیه فرعی اول: رابطه معنی داری بین عوامل اقتصادی، اجتماعی و آموزشیترویجی و مشارکت جوامع محلی در مدیریت پایدار منابع آب وجود دارد.

برای آزمون این فرضیه نیز از آزمون t تک نمونه استفاده گردید تا مشخص گردد كه آیا رابطه معنی داری بین عوامل اقتصادی ، اجتماعی و آموزشی ترویجی و مشارکت جوامع محلی در مدیریت پایدار منابع آب وجود دارد یا خیر؟، مقدار t تک نمونه مشاهده شده 105/8- بوده و سطح معنی داری آن 000/0 است(جدول 4-6) که بیانگر معنی دار بودن مقدار t تک نمونه در سطح 05/0 P  می باشد. پس، فرض H0  رد و فرض مقابل یا H1  تایید می گردد؛ بنابراین با 95 درصد اطمینان می توان گفت که از نظر پاسخ دهندگان، رابطه معنی داری بین عوامل اقتصادی، اجتماعی و آموزشیترویجی و مشارکت جوامع محلی در مدیریت پایدار منابع آب وجود دارد.

5-2-2-3- فرضیه فرعی دوم: از دیدگاه کشاورزان حمایت های دولتی تاثیر معنی داری بر  بهبود مدیریت پایدار منابع آب دارد.

از آزمون t تک نمونه برای آزمون این فرضیه استفاده گردید تا مشخص گردد كه آیا از دیدگاه کشاورزان حمایت های دولتی تاثیر معنی داری بر  بهبود مدیریت پایدار منابع آب دارد یا خیر؟، مقدار t تک نمونه مشاهده شده 406/12- بوده و سطح معنی داری آن 000/0 است(جدول 4-7) که بیانگر معنی دار بودن مقدار آماره فوق در سطح 05/0 P  می باشد. پس، فرض H0  رد و فرض مقابل یا H1  تایید می گردد؛ بنابراین با 95 درصد اطمینان می توان گفت که از نظر کشاورزان، حمایت های دولتی تاثیر معنی داری بر  بهبود مدیریت پایدار منابع آب دارد.


متن کامل در لینک زیر

پایان نامه ارشد مدیریت کشاورزی : عوامل موثر در مدیریت پایدار منابع آب کشاورزی

پایان نامه ارشد مدیریت کشاورزی : عوامل موثر در مدیریت پایدار منابع آب کشاورزی


نوشته شده در : پنجشنبه 21 مرداد 1395  توسط : مدیر سایت.    نظرات() .

پایان نامه تحلیل جبران ها در مسئولیت مدنی و قراردادی-دانلود پایان نامه ارشد رشته حقوق


عنوان پایان نامه تحلیل جبران ها در مسئولیت مدنی و قراردادی


بخش هایی از متن :


بند دوم: دادن مثل مال

خساراتی که در نتیجه ی عمل زیانبار وارد می شود، ممکن است به گونه ای باشد که مال موضوع خسارت را از بین ببرد یا اینکه آن را در حکم تلف قرار دهد. در این صورت، قطعاً استرداد عین مورد معامله غیر ممکن است. مثلاً؛ اگر حکم دادگاه تخلیه ی منزلی مسکونی باشد اما در جریان اجرای عملیات تخلیه محکوم علیه اقدام به پرت کردن کولر آن از بام ساختمان به داخل حیاط نماید، در این نوع خسارت به جهت اینکه عین موضوع خسارت در حکم تلف بوده و امکان تعمیر آن نیز وجود ندارد، عامل زیان موظف است مثل آن را خریداری و به صاحب خانه (محکوم له) تحویل نماید. لذا، اولین فرضی که وارد کننده ی زیان می بایست اقدام به جبران خسارت به صورت مثلی نماید، زمانی است که عینی از آن مال به جا نمانده یا در حکم تلف باشد.

دومین فرضی که می توان به منظور جبران خسارت در نظر گرفت، زمانی است که برگرداندن عین مال باعث خسارت جسمی به شخص مسئول یا سایر افراد جامعه گردد.[1]نیز، در صورتی که بازگرداندن عین مال موجب ایجاد خسارت و ضرر به مال گردد و احتمال از بین رفتن مال موجود باشد. در این صورت نیز، بایستی حکم رد عین مال تعدیل و به روش دوم تغییر یابد. همچنین، اگر ماهیت و نوع مال در اثر تغییراتی که در آن ایجاد می شود قابل برگشت به حالت اولیه نباشد، دیگر نمی توان دستور رد عین مال را صادر کرد. در این حالت، مال در حکم تلف بوده[2] و حکم به بازگرداندن عین مال صادر نمی شود و جبران زیان به روش دیگری صورت می گیرد. بنابراین، چنانچه در جریان اجرای حكم، به مال زیاندیده خسارتی وارد شود كه دیگر نتوان عنوان مال را بر آن اطلاق كرد، زیاندیده باید از طریق دیگری جبران خسارت  نماید.

لذا در نظریه ی شماره ی 8084/7 مورخ 20/1/1374 مقرر شده: «چنانچه محکوم‌به ارز خارجی بوده و امکان تهیه آن باشد، از همان ارز به محکوم‌له داده می‌شود. در غیر این صورت، قیمت ریالی محکوم‌به به ایشان پرداخت می‌گردد.» در این نظریه آمده است؛ نظر به اینکه محکوم‌به اصلی از اموال مثلی (دلار آمریکایی) بوده و با عنایت به استعلام مربوطه دسترسی به دلار آمریکایی در زمان اجرای دادنامه نبوده است، لذا چنانچه امکان تهیه ی آن در بازار آزاد (صرافی‌های مجاز)، ممکن باشد؛ با هزینه ی محکوم‌علیه تهیه و پرداخت می‌شود و در صورتی که از این طریق نیز تهیه آن ممکن نباشد، دادگاه ناگزیر قیمت ریالی آن را تعیین، از محکوم‌علیه وصول و به محکوم‌له پرداخت می‌نماید. بنابراین، ملاك در پرداخت مثل مال تلف شده زمانی است كه امكان اعاده ی مال عرفاً وجود نداشته باشد یا اینكه استرداد آن به طور متعارف به صلاح طرفین نباشد. در این صورت، در صورت مثلی بودن مال باید مثل آن پرداخت شود و در صورت مثلی نبودن، باید قیمت آن  به زیاندیده پرداخت شود.

برای نمونه، اگر اجرای احكام در جریان توقیف خودروی محكوم علیه به اشتباه خودروی پراید متعلق به ثالثی را توقیف كند، در صورتی كه پراید توقیف شده صفر كیلومتر باشد و هنوز هیچ استفاده ای از آن نشده باشد، باید عین آن خودرو به ثالث (مالك) برگردانده شود ولی، در صورتی كه خودروی  توقیف شده مورد استفاده نیز قرار گرفته باشد، به جهت اینكه از صفر بودن خارج شده، باید علاوه بر استرداد خودرو مابه تفاوت قیمت آن نیز به مالك پرداخت گردد. در صورتی كه خودرو توقیف و به مزایده گذاشته شده باشد و تحویل خریدار نیز شده باشد به جهت اینكه حكماً از بین رفته باید مثل آن یعنی یك عدد خودروی صفر كیلومتر تحویل زیاندیده شود اما، به جهت اینكه تحویل خودروی پراید صفر كیلومتر به جای خودروی قبلی غیر متعارف و می تواند برای وارد كننده ی خسارت، همراه با زیان باشد، معمولا دادگاه ها در این موارد حكم به پرداخت قیمت می دهند.[3] این حکم بر مبنای عدالت و انصاف قابل توجیه می باشد.

در پرداخت قیمت و مثل مال موضوع خسارت، باید به مكان و زمان ایراد خسارت و جبران آن توجه شود. به این معنا که، در صورتی كه برای وارد كننده ی زیان این امكان  فراهم باشد كه عین موضوع خسارت را بپردازد، باید اقدام نماید اما اگر لازم باشد كه به محلی سفر كند كه عرفاً دور به نظر می رسد، به جهت اینكه متحمل خسارت می شود، باید مثل یا قیمت را بدهد[4].  زمان پرداخت خسارت نیز بدینگونه باید مورد توجه قرار گیرد.

 

بند سوم: پرداخت قیمت

همانگونه که در بند قبل نیز به صورت پراکنده گفته شد، قیمت مال در صورتی موضوع حکم دادگاه قرار می گیرد که اولاً؛ امکان استرداد عین مال وجود نداشته باشد ثانیاً؛ مال مورد نظر عرفاً مثلی نباشد یعنی، نتوان مثل آن را به صورت متعارف یافت نمود. در این صورت، عامل زیان باید از عهده ی قیمت مال مورد خسارت برآید. در خصوص قیمی بودن مال موضوع خسارت نیز، مطابق با ماده ی 312 قانون مدنی، روز پرداخت خسارت مورد توجه قانونگذار قرار گرفته است. برای مثال، در قسمتی از دادنامه ی شماره ی  302/6 مورخ 12/7/75 شعبه ی ششم دیوان عالی كشور در خصوص دعوی شركت... علیه وزارت راه و ترابری سابق، مبنی بر اعاده ی عین، مثل یا قیمت ماشین آلات راهسازی آمده است: «...دادگاه بنا به مراتب با اعلام بطلان صورتجلسه ی مورخ 26/4/65، با قبول دعوی مطروحه و مستنداً به ماده ی 323 قانون مدنی، حکم به الزام خواندگان به استرداد عین ماشین با قیمت 73 قلم ماشین آلات مختلف به شرح لیست مورخ 18/1/65 منضم به صورتجلسه ی مورخ 25/4/65 و صورت ارزیابی منضم به نظریه ی هئیت سه نفری کارشناسان  به شماره ی 294195/10/71 صادر می نماید. بدیهی است، در صورت عجز خواندگان از استرداد عین یا مثل هر یک از اقلام فوق الذکر، قیمت آن به میزانی که در نظریه ی مذکور آمده است، بایستی در حق خواهان پرداخت شود. مضافاً، خواندگان محکومند مبلغ 000/200/340 ریال بابت اجرت المثل ماشین آلات مورد نظر از تاریخ 26/4/65 لغایت 24/4/71 درحق خواهان بپردازند و نیز خواندگان محکومند من باب قاعده ی تسبیب مبلغ 304/632/14 ریال بابت خسارات و هزینه های دادرسی در حق خواهان بپردازند.» مشخص است كه قیمت ارائه شده در نظریه ی كارشناسی، مطابق با قیمت روز تقویم گردیده است و نتیجتاً می توان به این امر معتقد بود که ارزیابی باید به نرخ روز پرداخت صورت گیرد.

 

 

 

نتیجه گیری

در فصل نخست ضمن بررسی مفاهیم مرتبط با موضوع تحقیق، ثابت شد که مسئولیت در اصطلاح حقوقی به معنای پاسخگو بودن شخص در قبال اعمالی است که عرفاً به وی مستند می باشد و مسئولیت مدنی زمانی به وجود می آید که شخص به حکم قانون ملزم به جبران خساراتی باشد که به دیگری وارد نموده است. مسئولیت مدنی از مفاهیم دیگر از جمله مسئولیت کیفری متمایز است و ممکن است مسبوق به امر کیفری باشد یا نباشد و در نتیجه جبران خسارت گاهی همراه با مجازات است و گاهی بدون آن. مسئولیت مدنی و کیفری از لحاظ معیار سنجش و هدف مسئولیت متمایز می باشند؛ در حالی که معیار سنجش در مسئولیت مدنی میزان زیان وارده است، این معیار در مسئولیت کیفری وابسته  به شدت خطا یا تقصیر در زیر پا گذاشتن قاعده ی عمومی لازم الاجرا می باشد. هدف مسئولیت مدنی، حمایت از منافع شخص زیان دیده به وسیله ی جبران می باشد در حالی که هدف از مسئولیت کیفری، عمدتاً حفاظت و صیانت از منافع جامعه است.

اهداف اصلی وضع مسئولیت مدنی عبارتند از جبران خسارت زیاندیده، جنبه ی بازدارندگی مسئولیت و ایجاد صلح و ثبات و برقراری نظم در جامعه. اما مهمترین هدف مسئولیت مدنی، «جبران» خسارات وارده به زیاندیده و تسلی دادن به وی به طرق مختلف می باشد. مسئولیت قراردادی بر خلاف مسئولیت قهری، وظیفه ای است که در اثر تخلف از انجام تعهد قراردادی و به هدف جبران خسارت ناشی از تخلف بر عهده ی شخص متعهد ثابت می شود. بنابراین، هدف از مسئولیت قراردادی با هدف مسئولیت قهری که عمدتاً حمایت از حقوق زیاندیده است مشترک و یکسان  می باشد ولی تعهد قراردادی از مسئولیت قراردادی که دربر دارنده ی جبران هائی برای حمایت از زیاندیده ی قراردادی است، متمایز بوده و در این پژوهش عمدتاً جبران های ناشی از مسئولیت قراردادی و مدنی بررسی شد.

 با بررسی آرای حقوقدانان، این نتیجه حاصل شد که مسئولیت غیرقراردادی عبارتست از الزام و تعهد شخص به جبران ضرر ناروائی که به دیگری وارد نموده و این ضرر عرفاً به او منتسب می باشد. تفاوت عمده ی مسئولیت قراردادی و قهری این است که مسئولیت قراردادی و جبران های آن ناشی از تخلف قراردادی می باشند در حالی که مسئولیت قهری به دنبال حادثه یا اتفاقی به وجود می آید که عرفاً در حق یک شخص، زیانبار باشد و جبران نیز در نتیجه ی تحقق ضرر و با جمع سایر ارکان بر عهده ی شخص خاطی قرار می گیرد.

حقوقدانان مبانی متعددی برای مسئولیت مدنی قائل شده اند که گاهی به تناسب شاخه های مختلف حقوق مسئولیت مدنی متفاوت نیز می باشند. عمده ترین مبانی مسئولیت مدنی عبارتند از تقصیر، خطر، تضمین حق و استناد عرفی. نظریه ی استناد عرفی که از نظریات جدید راجع به مبنای مسئولیت مدنی می باشد، با فقه اسلامی و مبانی فقهی قانون مدنی سازگاری بیشتری دارد. همانگونه که از نام آن پیداست، مطابق این نظر، مبنای مسئولیت مدنی قابلیت استناد زیان به عامل آن می باشد. ملاک احراز قابلیت استناد در این نظریه، رابطه ی سببیّت عرفی است و می توان گفت این نظریه همان صورت تکامل یافته ی احراز رابطه ی سببیّت در فقه اسلامی و قانون ایران می باشد.

بر خلاف نظر برخی حقوقدانان، به نظر می رسد جبران خسارت زیاندیده جزای نقدی نبوده و نمی توان گفت چون یکی از اهداف مسئولیت مدنی تنبیه عامل زیان و جنبه ی بازدارندگی مسئولیت است، جبران نوعی جزای نقدی می باشد چرا که، در مقررات کیفری اگر جزای نقدی برای شخص متخلّف در نظر گرفته می شود به علّت جرمی است که قبلاً طبق اصل قانونی بودن جرائم و مجازات ها جرم انگاری شده است. در حالی که مسئولیت مدنی، همواره در پی ارتکاب جرم محقق نمی شود. بنابراین، هدف اصلی و اصیل مسئولیت مدنی همچنان جبران خساراتی است که به دیگری وارد گردیده است و نه مجازات فاعل زیان به صورت وضع جزای نقدی.

به هر حال، برخی درصدد حذف مسئولیت قراردادی هستند و تنها مسئولیت مدنی را در نظام جبران خسارت در نظر می گیرند. اما طرفداران دوگانگی نظام مسئولیت، دلائلی برای خود داشته و بر این باورند که مسئولیت قراردادی و مسئولیت غیرقراردادی از چندین جنبه با یکدیگر تفاوت دارند. از جمله تفاوت در هدف، تفاوت در مبنا و منبع مسئولیت، تفاوت در نقش اراده، تفاوت در تقصیر (از لحاظ ماهوی و شکلی)، تفاوت در دامنه ی جبران خسارت (اعم از تفاوت در قابلیت پیش بینی، تفاوت در مسئولیت تضامنی، تفاوت در شروط محدود کننده) و تفاوت در روند مطالبه ی خسارت. از طرفی، طرفداران نظام وحدت مسئولیت بر این باورند که هیچ تفاوتی بین مسئولیت قراردادی و مسئولیت غیرقراردادی وجود ندارد زیرا، هر دو از لحاظ ماهیت و مبنا و سایر عناصر تشکیل دهنده ی مسئولیت، دارای شرایط واحدی هستند. این دسته از حقوقدانان بر این باورند که در مسئولیت قراردادی، اراده و تراضی طرفین، سازنده ی مسئولیت ناشی از نقض تعهدات قراردادی نیست بلکه مبنای این مسئولیت، نقض عهدی است که به نوعی به قانون بر می گردد، چرا که در هر دو مسئولیت به نوعی تعهد پیشین نقض می شود و تفاوتی نمی کند که این تعهد به موجب قرارداد و توافق دو طرف حاصل شده باشد یا اینکه بدون مبنای قراردادی بوده و ریشه ی قانونی یا عرفی داشته باشد. عده ای از آنان نیز بر این باورند که مسئولیت قراردادی نیز همانند مسئولیت قهری از منابع تعهد است و بدون تردید تعهد قراردادی به عامل زیان و خسارت مرتبط است اما مسئولیتی که از تعهد قراردادی ناشی می شود با آن متفاوت بوده و در نتیجه دو نوع تعهد در قرارداد و نقض قرارداد وجود دارد که اولی از قرارداد ناشی می شود ولی دومی از عدم اجرای قرارداد. بنابراین، خسارت و الزام به انجام تعهد که از نوع تعهد ثانوی است، به موجب قانون به وجود می آید. این دسته، وظیفه ی قانونی جبران ضرر و زیان وارده از جانب شخص مسئول به دیگری را مسئولیت عنوان می نمایند و معتقدند جبران خسارت در هر دو نوع مسئولیت، تفاوتی با هم ندارد و اگر از دوگانه بودن مسئولیت سخن گفته می شود، منظور دو گونه بودن از حیث ماهیت منطقی نیست بلکه از جهت منشأ تحقق است. طرفداران نظر وحدت نظام مسئولیت ها بر این باورند که، هدف از مسئولیت در عرصه ی حقوق، حمایت از حقوق مالی و معنوی اشخاص است و جبران خسارت هدف واحدی است که در هر دو نوع مسئولیت قراردادی و قهری وجود دارد و غالباً با پرداخت مبالغی پول صورت می گیرد. ضرر و زیان در هر دو مسئولیت نیز یکی است زیرا، ضرر به دو گونه ی مادی و معنوی است که ممکن است ناشی از قرارداد یا بدون آن باشد. این دسته حقوقدانان بر این باورند که نمی توان تقصیر را عاملی برای متفاوت بودن این دو مسئولیت دانست زیرا، همانگونه که اهمال و سهل انگاری و بی احتیاطی، خلاف رفتار انسان متعارف است، نقض عهد نیز عملی است که از انسان متعارف بعید و دور از انتظار است. بنابراین باید گفت تقصیر در هر دو نوع مسئولیت مفهوم یکسانی دارد و آن، عمل خلاف رفتار انسان متعارف است. شرط قابل پیش بینی بودن زیان ناشی از قرارداد نیز محدود به شروط قراردادی نیست و در مسئولیت غیرقراردادی نیز این شرط به نوعی مطرح شده است.

همانطور که گذشت و با توجه به دلایل موجه طرفداران نظام وحدت مسئولیت ها و مخدوش بودن استدلال های طرفداران نظام دوگانگی مسئولیت، این نتیجه حاصل شد که باید وحدت نظام مسئولیت های قراردادی و قهری را پذیرفت و در نتیجه آثار یگانگی نظام مسئولیت ها را محقق دانست.

با این حال، مطابق قانون مدنی طرفین می توانند در خصوص خسارات قراردادی هرگونه توافقی بنمایند به شرطی که خلاف قوانین امری و اخلاق حسنه نباشد. اما در خصوص خسارات ناشی از مسئولیت قهری، قانون مدنی متعرض بخش محدودی از خسارات مادی شده و به دیگر انواع خسارات اشاره ای ننموده است. بنابراین، از قانون مدنی، اصلی تحت عنوان لزوم جبران کلیه ی خسارات و حق بودن آن استخراج نمی شود. اما قانون مسئولیت مدنی، جبران ضرر را در طیف وسیعی از خسارات به رسمیت شناخته است اگرچه، هنوز هم متعرض تمام انواع خسارت نشده است. با وجود تمام این دلایل، به نظر می رسد حمایت از حقوق زیاندیده زیرمجموعه ی اصول کلی حقوقی بوده و نمی توان با عدم تصریح در قرارداد یا قانون، منکر جبران آن گردید زیرا این امر مقتضی عدالت و انصاف بوده و با عموم قواعد لاضرر و تسبیب نیز (در موارد سکوت قانون)، همخوانی دارد. پس در حقوق ایران جبران هرگونه خسارت متعارف، مطابق با اصل بوده و هر شخص زیاندیده ای این حق را دارد که جبران زیان های وارده به خود را مطالبه نماید.

پس، جبران نوعی تعهد برای شخص مسئول است که دارای  دو منبع قراردادی و غیرقراردادی می باشد و یکی از مهمترین اسباب تملک به شمار می رود.  بدون تردید زمانی که جبران خسارت در اثر انعقاد عقد یا تعهد عام قانونی، از جانب وارد کننده ی زیان ضروری و الزامی باشد، می توان خسارت را در زمره ی اسباب تملک برای زیان دیده قلمداد نمود. با این توضیح که تعهد قانونی، تعهدی است که منشأ آن نه عقد، نه ایقاع و نه شرط ضمن عقد می باشد بلکه تعهدی است که قانونگذار با توجه به مصالح اجتماعی و قطع نظر از اراده ی طرفین، مستقیماً آن را به اشخاص تحمیل می کند. بنابراین چون در ماده ی 140 قانون مدنی، تعهدات به صورت کلی، جزئی از اسباب مالکیت شناخته شده است، تعهد به جبران خسارت نیز، چه خسارت منشأ قراردادی داشته باشد یا ناشی از الزامات خارج از قرارداد باشد، سبب مالکیت می باشد.

حکم جبران خسارت نمی تواند جنبه ی اعلامی داشته باشد زیرا، خسارت عنوان حقوقی ویژه ای است که از تاریخ وقوع آن قابل مطالبه می گردد و از این تاریخ باید مورد محاسبه قرار گیرد گرچه در خصوص میزان آن بین حقوقدانان اختلاف نظر وجود دارد. بدین صورت که، در مسئولیت قراردادی تنها خسارات قابل پیش بینی را قابل جبران می دانند اما در مسئولیت غیرقراردادی خسارات متعارف به طور کلی قابل پیش بینی است.  نتیجه اینکه، حکم جبران خسارت در حقوق ایران جنبه ی تأسیسی دارد.

بنابراین هر چند از لحاظ ماهیت بین دو مسئولیت قراردادی و قهری تفاوتی وجود ندارد اما، باید قانون حاکم بر منشأ دین یا سبب دین ناشی از قرارداد را بر امر جبران خسارت قراردادی مورد توجه قرار داد چون در الزام های خارج از قرارداد، با وقوع حادثه، بین متضرر و عامل ضرر رابطه ی دینی برقرار می گردد و قانون محل وقوع خسارت بر این رابطه ی دینی حاکم است، در مسئولیت قراردادی نیز قانون محل وقوع خسارت را می توان به عنوان قانون حاکم شناسائی نمود. البته این امر در صورتی است که طرفین قانون حاکم بر مسئولیت قراردادی را خود تعیین ننموده باشند که در این صورت، همان قانون، حاکم خواهد بود. پس بین دو مسئولیت قراردادی و قهری از لحاظ دارا بودن اختیار در تعیین قانون حاکم تفاوت وجود دارد اما در صورت عدم توافق، هر دو مسئولیت تابع قانون محل ایجاد خسارت است که در مسئولیت قراردادی، قانون محل نقض قرارداد و ایجاد سبب مسئولیت قراردادی می باشد.

اصل قطعی در مسئولیت مدنی، الزام مقصر به جبران خسارت است و بدون رعایت این قاعده، مسئولیت مدنی موضوعیت ندارد. پس از ورود خسارت، جبران باید به صورت کامل انجام گیرد. مراد از جبران کامل خسارت این است که خساراتی مورد حکم قرار گیرد که با پرداخت تمام و کمال آن، زیاندیده در وضعیتی قرار گیرد که احساس نکند در اثر آن حادثه همچنان زیان دیده محسوب می گردد.

خسارات معنوی در حقوق ایران قابل جبران بوده و شیوه های مختلفی برای جبران این خسارات وجود دارد. از جمله، منع تکرار فعل زیانبار، عذرخواهی، اعاده ی حیثیت و پرداخت نقدی. البته، منع تکرار فعل زیانبار بیشتر در چارچوب خسارات مادی می گنجد و تنها موارد نادری از خسارات معنوی را شامل می شود. در مورد شیوه ی جبران خسارت معنوی با پول باید گفت؛ زمانی که شخص زیان دیده با دید مادی به قضیه نگاه نمی کند و تنها اعتبار و شخصیت مخدوش خودش برایش واجد اهمیت است، پرداخت پول می تواند برای چنین فردی تأثیر منفی نیز به دنبال داشته باشد اما اگر شخص چندان به اعتبار و شخصیت توجه ننماید یا با این دید توجه کند که جبران پولی منافاتی با شخصیت و اعتبارش ندارد، این اقدام می تواند در کاهش تألّمات ناشی از زیان مؤثر باشد. برای جبران خسارت مادی نیز شیوه هائی در قوانین مختلف پیش بینی شده است از جمله استرداد عین، دادن مثل و یا پرداخت قیمت به نرخ روز پرداخت.



[1] - باریكلو، پیشین، ص65.

[2] - مدنی، جلال الدین، حقوق مدنی، جلد سوم، چاپ اول، تهران،انتشارات پایدار،ص307

[3]- عدل، مصطفی ، حقوق مدنی (منصورالسلطنه)، چاپ پنجم، انتشارات امیر كبیر، ص240

[4] - نائینی، میرزا محمدحسین، پیشین، ص 138.

 


متن کامل در لینک زیر


پایان نامه ارشد حقوق : تحلیل جبران ها در مسئولیت مدنی و قراردادی


پایان نامه ارشد حقوق : تحلیل جبران ها در مسئولیت مدنی و قراردادی


نوشته شده در : پنجشنبه 21 مرداد 1395  توسط : مدیر سایت.    نظرات() .

بررسی عملکرد گرافیک در تبلیغات توریسم همدان -دانلود پایان نامه ارشد رشته هنر - گرافیک

دانلود پایان نامه ارشد:بررسی عملکرد گرافیک در تبلیغات توریسم همدان

متن کامل پایان نامه مقطع کارشناسی ارشد رشته : هنر

گرایش : ارتباط تصویری

عنوان : بررسی عملکرد گرافیک در تبلیغات توریسم همدان

دانشگاه تربیت مدرس

دانشکده هنر

پایان نامه کارشناسی ارشد ارتباط تصویری

بررسی عملکرد گرافیک در تبلیغات توریسم همدان

پروژه عملی:

طراحی تبلیغاتی در زمینه معرفی برخی از جاذبه های گردشگری شهر همدان

پاییز 83

برای رعایت حریم خصوصی نام نگارنده پایان نامه درج نمی شود

(در فایل دانلودی نام نویسنده موجود است)

تکه هایی از متن پایان نامه به عنوان نمونه :

(ممکن است هنگام انتقال از فایل اصلی به داخل سایت بعضی متون به هم بریزد یا بعضی نمادها و اشکال درج نشود ولی در فایل دانلودی همه چیز مرتب و کامل است)

چکیده

ایران به لحاظ جاذبه های گردشگری، از جمله کشورهایی است که می تواند بر پایه ی صنعت توریسم و جذب گردشگران- به لحاظ فرهنگی و اقتصادی- به بهره وری بالایی برسد. اما بنا بر دلایل متعددی کشور ما در این زمینه دارای عملکرد ضعیفی بوده و نتوانسته چنانکه شایسته است به موفقیت دست پیدا کند. از این رو تحقیق و مطالعه در این زمینه ارزشمند می نماید. از جمله شهرهای تاریخی کشور شهر همدان است که دارای جاذبه های گردشگری متعددی می باشد. از آنجا که یکی از شیوه های قدرتمند کردن صنعت توریسم کشور، خلق آثار تبلیغاتی قوی در این زمینه، بر مبنای اصول گرافیکی است، این مقاله به معرفی و بیان این مقوله اختصاص دارد که؛ تبلیغات باید بر پایه و اصول علوم ازتباطات تصویری (گرافیک) انجام پذیرد، تا بتوان در این زمینه به نتیجه ی مطلوب دست یافت. به عبارت دیگر؛ بیان عملکردهای گرافیکی در طراحی آثار تبلیغاتی، به منظور معرفی، شناسایی و دسترسی آسان به جاذبه های گردشگری، به توانمند کردن صنعت توریسم کشور منجر می شود. همدان به لحاظ جاذبه های توریستی از جنله شهرهای مستعد ایران است. بر این مبنا در این پایان نامه اشاره ای کوتاه به برخی از این جاذبه ها میشود.

واژگان کلیدی: تبلیغات، گرافیک، توریسم، جاذبه های گردشگری، همدان.

sdf268_007 sdf268_009 sdf268_010 sdf268_011 sdf268_012 sdf268_013 sdf268_014

تعداد صفحه : 151

قیمت : 17300تومان


نوشته شده در : سه شنبه 19 مرداد 1395  توسط : مدیر سایت.    نظرات() .

بررسی عملکرد گرافیک در تبلیغات توریسم همدان -دانلود پایان نامه ارشد:


عنوان : بررسی عملکرد گرافیک در تبلیغات توریسم همدان

دانشگاه تربیت مدرس

دانشکده هنر

پایان نامه کارشناسی ارشد ارتباط تصویری

بررسی عملکرد گرافیک در تبلیغات توریسم همدان

پروژه عملی:

طراحی تبلیغاتی در زمینه معرفی برخی از جاذبه های گردشگری شهر همدان

پاییز 83

برای رعایت حریم خصوصی نام نگارنده پایان نامه درج نمی شود

(در فایل دانلودی نام نویسنده موجود است)

تکه هایی از متن پایان نامه به عنوان نمونه :

(ممکن است هنگام انتقال از فایل اصلی به داخل سایت بعضی متون به هم بریزد یا بعضی نمادها و اشکال درج نشود ولی در فایل دانلودی همه چیز مرتب و کامل است)

چکیده

ایران به لحاظ جاذبه های گردشگری، از جمله کشورهایی است که می تواند بر پایه ی صنعت توریسم و جذب گردشگران- به لحاظ فرهنگی و اقتصادی- به بهره وری بالایی برسد. اما بنا بر دلایل متعددی کشور ما در این زمینه دارای عملکرد ضعیفی بوده و نتوانسته چنانکه شایسته است به موفقیت دست پیدا کند. از این رو تحقیق و مطالعه در این زمینه ارزشمند می نماید. از جمله شهرهای تاریخی کشور شهر همدان است که دارای جاذبه های گردشگری متعددی می باشد. از آنجا که یکی از شیوه های قدرتمند کردن صنعت توریسم کشور، خلق آثار تبلیغاتی قوی در این زمینه، بر مبنای اصول گرافیکی است، این مقاله به معرفی و بیان این مقوله اختصاص دارد که؛ تبلیغات باید بر پایه و اصول علوم ازتباطات تصویری (گرافیک) انجام پذیرد، تا بتوان در این زمینه به نتیجه ی مطلوب دست یافت. به عبارت دیگر؛ بیان عملکردهای گرافیکی در طراحی آثار تبلیغاتی، به منظور معرفی، شناسایی و دسترسی آسان به جاذبه های گردشگری، به توانمند کردن صنعت توریسم کشور منجر می شود. همدان به لحاظ جاذبه های توریستی از جنله شهرهای مستعد ایران است. بر این مبنا در این پایان نامه اشاره ای کوتاه به برخی از این جاذبه ها میشود.

واژگان کلیدی: تبلیغات، گرافیک، توریسم، جاذبه های گردشگری، همدان.

sdf268_007 sdf268_009 sdf268_010 sdf268_011 sdf268_012 sdf268_013 sdf268_014

تعداد صفحه : 151

قیمت : 17300تومان


نوشته شده در : سه شنبه 19 مرداد 1395  توسط : مدیر سایت.    نظرات() .

دانلود پایان نامه :بررسی عملکرد گرافیک در تبلیغات توریسم همدان

دانلود پایان نامه ارشد:بررسی عملکرد گرافیک در تبلیغات توریسم همدان

دانشگاه تربیت مدرس

دانشکده هنر

پایان نامه کارشناسی ارشد ارتباط تصویری

بررسی عملکرد گرافیک در تبلیغات توریسم همدان

پروژه عملی:

طراحی تبلیغاتی در زمینه معرفی برخی از جاذبه های گردشگری شهر همدان

پاییز 83

برای رعایت حریم خصوصی نام نگارنده پایان نامه درج نمی شود

(در فایل دانلودی نام نویسنده موجود است)


چکیده

ایران به لحاظ جاذبه های گردشگری، از جمله کشورهایی است که می تواند بر پایه ی صنعت توریسم و جذب گردشگران- به لحاظ فرهنگی و اقتصادی- به بهره وری بالایی برسد. اما بنا بر دلایل متعددی کشور ما در این زمینه دارای عملکرد ضعیفی بوده و نتوانسته چنانکه شایسته است به موفقیت دست پیدا کند. از این رو تحقیق و مطالعه در این زمینه ارزشمند می نماید. از جمله شهرهای تاریخی کشور شهر همدان است که دارای جاذبه های گردشگری متعددی می باشد. از آنجا که یکی از شیوه های قدرتمند کردن صنعت توریسم کشور، خلق آثار تبلیغاتی قوی در این زمینه، بر مبنای اصول گرافیکی است، این مقاله به معرفی و بیان این مقوله اختصاص دارد که؛ تبلیغات باید بر پایه و اصول علوم ازتباطات تصویری (گرافیک) انجام پذیرد، تا بتوان در این زمینه به نتیجه ی مطلوب دست یافت. به عبارت دیگر؛ بیان عملکردهای گرافیکی در طراحی آثار تبلیغاتی، به منظور معرفی، شناسایی و دسترسی آسان به جاذبه های گردشگری، به توانمند کردن صنعت توریسم کشور منجر می شود. همدان به لحاظ جاذبه های توریستی از جنله شهرهای مستعد ایران است. بر این مبنا در این پایان نامه اشاره ای کوتاه به برخی از این جاذبه ها میشود.

واژگان کلیدی: تبلیغات، گرافیک، توریسم، جاذبه های گردشگری، همدان.

sdf268_007 sdf268_009 sdf268_010 sdf268_011 sdf268_012 sdf268_013 sdf268_014

تعداد صفحه : 151

قیمت : 17300تومان


نوشته شده در : سه شنبه 19 مرداد 1395  توسط : مدیر سایت.    نظرات() .

پایان نامه ارشد:بررسی عملکرد گرافیک در تبلیغات توریسم همدان

دانلود پایان نامه ارشد:بررسی عملکرد گرافیک در تبلیغات توریسم همدان

دانشگاه تربیت مدرس

دانشکده هنر

پایان نامه کارشناسی ارشد ارتباط تصویری

بررسی عملکرد گرافیک در تبلیغات توریسم همدان

پروژه عملی:

طراحی تبلیغاتی در زمینه معرفی برخی از جاذبه های گردشگری شهر همدان

پاییز 83

برای رعایت حریم خصوصی نام نگارنده پایان نامه درج نمی شود

(در فایل دانلودی نام نویسنده موجود است)

تکه هایی از متن پایان نامه به عنوان نمونه :

(ممکن است هنگام انتقال از فایل اصلی به داخل سایت بعضی متون به هم بریزد یا بعضی نمادها و اشکال درج نشود ولی در فایل دانلودی همه چیز مرتب و کامل است)

چکیده

ایران به لحاظ جاذبه های گردشگری، از جمله کشورهایی است که می تواند بر پایه ی صنعت توریسم و جذب گردشگران- به لحاظ فرهنگی و اقتصادی- به بهره وری بالایی برسد. اما بنا بر دلایل متعددی کشور ما در این زمینه دارای عملکرد ضعیفی بوده و نتوانسته چنانکه شایسته است به موفقیت دست پیدا کند. از این رو تحقیق و مطالعه در این زمینه ارزشمند می نماید. از جمله شهرهای تاریخی کشور شهر همدان است که دارای جاذبه های گردشگری متعددی می باشد. از آنجا که یکی از شیوه های قدرتمند کردن صنعت توریسم کشور، خلق آثار تبلیغاتی قوی در این زمینه، بر مبنای اصول گرافیکی است، این مقاله به معرفی و بیان این مقوله اختصاص دارد که؛ تبلیغات باید بر پایه و اصول علوم ازتباطات تصویری (گرافیک) انجام پذیرد، تا بتوان در این زمینه به نتیجه ی مطلوب دست یافت. به عبارت دیگر؛ بیان عملکردهای گرافیکی در طراحی آثار تبلیغاتی، به منظور معرفی، شناسایی و دسترسی آسان به جاذبه های گردشگری، به توانمند کردن صنعت توریسم کشور منجر می شود. همدان به لحاظ جاذبه های توریستی از جنله شهرهای مستعد ایران است. بر این مبنا در این پایان نامه اشاره ای کوتاه به برخی از این جاذبه ها میشود.

واژگان کلیدی: تبلیغات، گرافیک، توریسم، جاذبه های گردشگری، همدان.

sdf268_007 sdf268_009 sdf268_010 sdf268_011 sdf268_012 sdf268_013 sdf268_014

تعداد صفحه : 151

قیمت : 17300تومان


نوشته شده در : سه شنبه 19 مرداد 1395  توسط : مدیر سایت.    نظرات() .

دانلود پایان نامه ارشد:بررسی عملکرد گرافیک در تبلیغات توریسم همدان

دانلود پایان نامه ارشد:بررسی عملکرد گرافیک در تبلیغات توریسم همدان


عنوان : بررسی عملکرد گرافیک در تبلیغات توریسم همدان

دانشگاه تربیت مدرس

دانشکده هنر

پایان نامه کارشناسی ارشد ارتباط تصویری

بررسی عملکرد گرافیک در تبلیغات توریسم همدان

پروژه عملی:

طراحی تبلیغاتی در زمینه معرفی برخی از جاذبه های گردشگری شهر همدان

پاییز 83

برای رعایت حریم خصوصی نام نگارنده پایان نامه درج نمی شود

(در فایل دانلودی نام نویسنده موجود است)

تکه هایی از متن پایان نامه به عنوان نمونه :

(ممکن است هنگام انتقال از فایل اصلی به داخل سایت بعضی متون به هم بریزد یا بعضی نمادها و اشکال درج نشود ولی در فایل دانلودی همه چیز مرتب و کامل است)

چکیده

ایران به لحاظ جاذبه های گردشگری، از جمله کشورهایی است که می تواند بر پایه ی صنعت توریسم و جذب گردشگران- به لحاظ فرهنگی و اقتصادی- به بهره وری بالایی برسد. اما بنا بر دلایل متعددی کشور ما در این زمینه دارای عملکرد ضعیفی بوده و نتوانسته چنانکه شایسته است به موفقیت دست پیدا کند. از این رو تحقیق و مطالعه در این زمینه ارزشمند می نماید. از جمله شهرهای تاریخی کشور شهر همدان است که دارای جاذبه های گردشگری متعددی می باشد. از آنجا که یکی از شیوه های قدرتمند کردن صنعت توریسم کشور، خلق آثار تبلیغاتی قوی در این زمینه، بر مبنای اصول گرافیکی است، این مقاله به معرفی و بیان این مقوله اختصاص دارد که؛ تبلیغات باید بر پایه و اصول علوم ازتباطات تصویری (گرافیک) انجام پذیرد، تا بتوان در این زمینه به نتیجه ی مطلوب دست یافت. به عبارت دیگر؛ بیان عملکردهای گرافیکی در طراحی آثار تبلیغاتی، به منظور معرفی، شناسایی و دسترسی آسان به جاذبه های گردشگری، به توانمند کردن صنعت توریسم کشور منجر می شود. همدان به لحاظ جاذبه های توریستی از جنله شهرهای مستعد ایران است. بر این مبنا در این پایان نامه اشاره ای کوتاه به برخی از این جاذبه ها میشود.

واژگان کلیدی: تبلیغات، گرافیک، توریسم، جاذبه های گردشگری، همدان.

sdf268_007 sdf268_009 sdf268_010 sdf268_011 sdf268_012 sdf268_013 sdf268_014

تعداد صفحه : 151

قیمت : 17300تومان


نوشته شده در : سه شنبه 19 مرداد 1395  توسط : مدیر سایت.    نظرات() .