تبلیغات
دانلود فایل های کارشناسی ارشد - پایان نامه تاثیر تبلیغات تلویزیون بر واکنش های هیجانی و تمایل به برنامه ریزی رفتاری مشتریان بیمه

امروز:

پایان نامه تاثیر تبلیغات تلویزیون بر واکنش های هیجانی و تمایل به برنامه ریزی رفتاری مشتریان بیمه

چکیده:

هدف از انجام این تحقیق بررسی تاثیر تبلیغات تلویزیونی بر واکنش های هنجاری و تمایل به برنامه ریزی رفتاری مشتریان در صنعت بیمه بوده است. برای این منظور با استناد به رابطه نمونه گیری کوکران تعداد 385 نفر از مشتریان شرکت بیمه ایران به شیوه تصادفی ساده انتخاب شده و پرسشنامه های تحقیق پس از تایید روایی و پایایی در اختیار ایشان قرار گرفت. یافته های حاصل از آزمون فرضیه های تحقیق با استفاده از برازش مدل های رگرسیون خطی نشان داد که افزایش تبلیغات تلویزیونی اثر مستقیم و معناداری بر واکنش های هنجاری و تمایل به برنامه ریزی رفتاری مشتریان در این صنعت داشته است. همچنین در ابعاد تبلیغات تلویزیونی، دو عامل شدت و کیفیت تبلیغات نیز هر دو دارای اثر مستقیم و معنادار بر روی عوامل واکنش های هنجاری و تمایل به برنامه ریزی رفتاری بوده اند.

فصل اول: کلیات تحقیق

مقدمه:

عملکرد هر سازمانی به موفقیت درحفظ مشتریان یا افزایش طول دوره بقای مشتری بستگی دارد. طول دوره بقای مشتری به طول مدت زمان و یا تعداد دفعاتی اشاره دارد که مشتریان برای تامین نیازمندیهای خویش قبل از رجوع به سایر عرضه کنندگان تنها به سازمان مورد نظر روی آورند (سقایی،1385، ص 67).

سازمانهای رسانه ای نیز از این قاعده مستثنی نیستند. سازمانهای رسانه ای به لحاظ نوع مالکیت به دو نوع خصوصی و عمومی (دولتی) تقسیم می شوند. در حوزه ارتباطات ابزارهایی وجود دارند که با توجه به ظرفیت و امکانات خود، به خوبی می­توانند مبلغان را در امر متقاعدسازی مخاطبان یاری دهند. کلام، تصویر و موسیقی سه محملی است که در این زمینه به گونه موثری قابل بهره برداری است و از این رو، اربابان و دست اندرکاران تبلیغات نیاز دارند علاوه بر آشنایی با نظریه ها و فنون متقاعدسازی در حوزه روانشناسی ، در حوزه ارتباطات نیز با ظرفیت های بالقوه کلامی، تصویر و موسقیایی آشنا شوند و بدانند که چگونه از هر یک از این ابزارها می توان در راستای واکنش هیجانی و نفوذ در تأثیرگذاری بر مخاطبان، بهره جست. به همین دلیل دست اندرکاران امر تبلیغات از هر وسیله ای جهت نیل به هدف استفاده می کنند و از هیج تلاشی دریغ نمی کنند(حکیم آرا،1390، ص 87). به همین دلیل است که صدا و سیما قدرتمندترین و مهمترین رسانه کشور در عرصه فرهنگ سازی و اعتلای کشور است و این رسانه ارزشمند به منظور رسیدن به اهدافش و اثربخشی بیشتر، نیاز مند جلب ایجاد واکنش های هیجانی و تمایل به برنامه ریزی رفتاری است. جذب مخاطب یکی از اصلی ترین و تعیین کننده ترین ویژگی هر رسانه بویژه صدا و سیماست. در کشور ما، با توجه به اینکه صدا و سیما به صورت عمومی(دولتی) اداره می شود و بخش قابل توجهی از هزینه های خود را از بودجه عمومی کشور دریافت می دارد با ید در برنامه ریزی مصرف منابع به منظور اثربخشی بیشتر در تولید و پخش برنامه ها و جلب و جذب ایجاد واکنش های هیجانی و تمایل به برنامه ریزی رفتاری خود دقت کافی را به عمل آورد(خاشعی و مستمع،1390، ص 54).

در این میان آنچه هدف تصاویر تبلیغاتی است تنها مجذوب کردن مخاطبان نیست، بلکه ایجاد رفتاری است که انتظار می رود در محل و موقعیت دیگری مانند فروشگاه یا در پای صندوق رای به وقوع بپیوندد. نکته مهم این است که تصاویر تبلیغاتی به خودی خود افراد را به انجام کاری وادار نمی کنند بلکه این تعابیر ذهنی ناشی از این تصاویر است که نقش متقاعدکنندگی دارند و هیجانهایی را در فرد پدید می آورند. این تعابیر ذهنی اگر چه در نتیجه نگاه کردن به تصاویر برانگیخته می شوند، اما به طور تمام زاییده تصویر نیستند. تصاویر تبلیغاتی سه نقش عمده را پی می گیرند. اول اینکه با شبیه سازی و به تصویر کشیدن صورت و اندام انسان و یا هر چیز دیگری که با انگیزه های بنیادی ارتباط دارند، به واکنشهای هیجانی دامن می زنند. دوم اینکه از چیزی که گویی محقق است ویا واقعاً اتفاق افتاده یک مدرک تصویری به ظاهر مستند به دست می دهند و سوم اینکه در هر حال می توانند میان محصول و تصاویر بک نوع ارتباط ضمنی و پنهان برقرار کنند. این سه کارکرد از ویژگی اساسی رسانه های تصویری است که ماهیت زیربنایی تصاویر تبلیغاتی را پی ریزی کرده و آن را از زبان کلامی و گونه های دیگر ارتباطات بشری متمایز می کند. به لحاظ تاریخی نیز می توان اینگونه بیان نمود که تأثیرگذاری در مخاطب و تمایل به تغییر رفتار و برنامه ریزی در افراد در دوران یونان باستان و به تاریخچه ای بیش از دو هزار سال بر می گرددکه عمدتاً ارتباطات متقاعدگرانه کلامی بوده است مبتنی بر مجادلات کلامی سوفسطاییان. و نه ارتباطات دیداری(حکیم آرا،1390، ص 87).

از آنجایی که در سالهای اخیر سازمان صدا و سیما، سیاست افزایش تبلیغات تلویزیونی را در دستور کار خود داشته است، در این تحقیق بر آن هستیم تا تاثیر این سیاست، یعنی افزایش تبلیغات تلویزیونی شرکت های بیمه برای ایجاد واکنش های هیجانی و تمایل به برنامه ریزی رفتاری در سنین مختلف را بررسی کنیم تا عاملی برای تشخیص و ارزیابی رویکرد صدا وسیما در راستای ایجاد واکنش های هیجانی و تمایل به برنامه ریزی رفتاری باشد.

1-1- بیان مسئله تحقیق

تبلیغات یکی از گسترده­ترین حوزه­های سیستم­های بازاریابی تلقی می شوند. اهمیت تبلیغات تا آن حد است که در ذهن عوام با واژه بازاریابی مترادف شده است. هر ساله میلیاردها دلار صرف تبلیغات در رسانه­های مختلف می­شوند. انسان امروزی زیر بمباران شدید تبلیغات تجاری زندگی می کند. از صبح که انسان بیدار می شود تا زمانی که به خواب فرو می­رود وی در معرض تبلیغات متنوعی از رسانه­های مختلف قرار می­گیرد. اثر بخشی تبلیغ نکته کلیدی در ارزیابی تبلیغات است. شرکت­های تبلیغ کننده همواره علاقمند به سنجش میزان اثربخشی تبلیغات خود هستند (سیلک و همکاران[1]، 2001، ص 279).

از سوی دیگر آن چه از وضعیت موجود صنعت بیمه ایران به چشم می آید، این است که این صنعت تاکنون به جایگاه واقعی و کلیدی خود در اقتصاد نرسیده و هنوز نتوانسته اطمینان خاطر فعالان اقتصادی را جلب نماید. تولید حق بیمه ای حدود 5/3 میلیارد دلار و ضریب نفوذ 3/1درصدی در این صنعت بیانگر وجود ناکارایی و ناکارآمدی است(امین، 1388، ص 45). در گذشته برای صدور یک بیمه نامه کوچک حتماً می بایست از بیمه مرکزی کسب اجازه می شد یا نرخها باید به تایید بیمه مرکزی می رسید. اما امروز نوع نظارت به صورت نظارتهای مالی تبدیل شده است. یعنی نهاد ناظر، اطلاعاتی را در حد کلیات می گیرد تا اطمینان حاصل نماید آیا توان مالی یک شرکت برای جبران تعهداتش کافی است یا نه. به عبارتی باید بین تعهدات و توان مالی شرکت تناسبی وجود داشته باشد. تا زمانی که این تناسب وجود دارد دیگر نیازی به دخالتهای بیشتر نیست. زیرا دخالت های بی مورد دولتی باعث جلوگیری از ابتکار و خلاقیت ها خواهد شد. در نتیجه رضایت مشتریان برای حضور بیشتر در این صنعت کاهش خواهد یافت. باید اشاره شود که در دوران مختلف، شیوه های تغییر فرهنگ مردم توسط بیمه ها نیز متفاوت است. اما شرکتهای بیمه ای در کل باید خسارتها را به راحتی پرداخت کنند و خود را در چارچوب قوانین ریز موجود در بیمه نامه ها حبس نکنند بلکه باید مردم را جذب همکاری بیشتر با این صنعت کنند تا علاقه مندی و جذب آنها افزایش یابد که در اصل فرهنگ مردم نسبت به صنعت بیمه مثبت تر خواهد شد.

دولت می بایست صرفاً به نقش سیاستگذاری آن هم به صورت کلی و هدفمند و نظارتهای مالی بسنده کند واجازه دهد که اجرا کاملاً در اختیار بخش خصوصی قرار گیرد. منتها شرایط رقابت می بایست در یک حالت مساوی و برابر با حذف تبعیض هایی که در گذشته وجود داشت صورت گیرد تا امکان رقابت یکسان در شرایط یکسان برای همه شرکت های بیمه فراهم شود (تدبیری، 1388، ص 31).

از دیگر سو، بر همگان آشکار است که ارزیابی‌ها در برانگیختن هیجان‌های مختلف افراد در موقعیت‌های پیشرفت نقش بسزایی دارند. بر این اساس، دو ارزیابی مهم را در زمینه پیشرفت مشخص می‌کند: ارزیابی از توانایی کنترل فعالیت‌های پیشرفت و نتایج آنها که به باور‌های خودکارآمدی فرد مربوط می‏شود و همچنین، ارزیابی از ارزش فعالیت‌ها (مانند ارزش تکلیف). علاوه براین، ارتباط بین ارزیابی شناختی و هیجان‌ها دوجانبه فرض شده است. ارزیابی‌های شناختی برهیجان‌ها تاثیر می‌گذارند و همچنین هیجان‌ها نیز، بر ارزیابی‌‎های شناختی اثرگذار هستند (آرتینو[2]، 2012، ص 60). یکی از مهم­ترین نشانگرهای تبیین­کننده اثربخشی موقعیت­های پیشرفت، از طریق مطالعه ارزیابی کارمندان، از تجارب هیجانی مثبت و منفی وابسته به زندگی کاری آنها، مشخص می­شود. در نتیجه، عامل انگیزه یکی از پیش نیازهای اساسی فعالیت شغلی محسوب می­شود و تأثیر آن بر عملکرد افراد امری شناخته شده و بدیهی است.

بنابراین، محقق در پژوهش حاضر می­کوشد بر اساس یک الگوی مفروض، اعتبار نظری آموزه­های رویکرد شناختی اجتماعی هیجان‌های پیشرفت را بطور تجربی در بین گروهی از مشتریان بیمه ایران بیازماید. بر این اساس، در این پژوهش، با تکیه بر آموزه‌های نظری الگوی شناختی کنترل- ارزش هیجان‌های پیشرفت، از طریق یک الگوی فرایندی به منظور پیش بینی تجارب هیجانی مثبت و منفی در موقعیت‌های پیشرفت تاکید می‌شود. به عبارت دیگر، در پژوهش حاضر، برای اولین بار نقش هیجان‌های پیشرفت در رابطۀ بین اهداف پیشرفت(تبحری، عملکردی)، و برنامه ریزی رفتاری از طریق آزمون نظریۀ کنترل- ارزش مطالعه و بررسی می‌شود.

آنچه که باعث انتخاب این موضوع به عنوان مسأله تحقیق شده است در درجه اول علاقه شخصی و همچنین احساس نیاز جامعه تحقیقاتی کشور به موضوع تاثیر تبلیغات تلویزیون بر واکنش های هیجانی و تمایل به برنامه ریزی رفتاری مشتریان بیمه، به دلیل اینکه تحقیقی تا کنون در این زمینه در بیمه ایران انجام نشده، لزوم انجام پژوهشی در این زمینه را نمایان می­سازد. بنابراین با در نظر گرفتن موارد ذکر شده و نیز اهمیت تاثیر تبلیغات تلویزیون بر واکنش های هیجانی و تمایل به برنامه ریزی رفتاری مشتریان بیمه جهت عملکرد بالاتر و ارائه خدمات بهتر، به نوعی می توان ادعا نمود که دغدغه محقق در تحقیق حاضر نیز تاثیر تبلیغات تلویزیون بر واکنش های هیجانی و تمایل به برنامه ریزی رفتاری مشتریان بیمه می باشد، بنابراین مساله اصلی تحقیق این است که:    

آیا تبلیغات تلویزیون بر واکنش های هیجانی و تمایل به برنامه ریزی رفتاری مشتریان بیمه ایران تاثیر معنی داری دارد؟

 برای دانلود متن کامل پایان نامه اینجا کلیک کنید.



نوشته شده در : یکشنبه 13 تیر 1395  توسط : مدیر سایت.    نظرات() .

prezzo cialis a buon mercato
دوشنبه 3 تیر 1398 04:03 ق.ظ

Nicely put, Kudos!
cialis para que sirve acquisto online cialis cialis savings card cialis venta a domicilio the best choice cialis woman cialis lilly tadalafi when will generic cialis be available cialis generika in deutschland kaufen cialis generique cialis prezzo al pubblico
http://costringsu.strikingly.com/
یکشنبه 2 تیر 1398 12:09 ب.ظ

Terrific information, Kudos!
cialis rezeptfrei cialis generico milano cialis generic tadalafil buy cialis qualitat compare prices cialis uk buy cheap cialis in uk achat cialis en itali cialis soft tabs for sale when can i take another cialis tadalafil 5mg
http://pronencrac.strikingly.com/
شنبه 1 تیر 1398 04:34 ق.ظ

You reported this terrifically!
tadalafil generic cialis patent expiration prezzo di cialis in bulgaria cialis for bph effetti del cialis cialis sans ordonnance canada discount drugs cialis bulk cialis how to purchase cialis on line brand cialis nl
http://bansubsva.strikingly.com/
جمعه 31 خرداد 1398 12:46 ب.ظ

Seriously quite a lot of amazing information!
generic cialis soft gels cialis 20mg prix en pharmacie viagra vs cialis vs levitra cialis dose 30mg generico cialis mexico only now cialis for sale in us cialis canadian drugs cialis online nederland click here cialis daily uk only here cialis pills
http://righdasda.strikingly.com/
پنجشنبه 30 خرداد 1398 07:59 ب.ظ

Info nicely used!.
cialis canada if a woman takes a mans cialis cialis kaufen cialis rezeptfrei cialis 5mg prix cost of cialis cvs buy cialis cheap 10 mg bulk cialis canadian cialis cialis online
http://blogbirthvers.strikingly.com/
پنجشنبه 30 خرداد 1398 01:33 ق.ظ

Whoa all kinds of good data!
precios de cialis generico cialis italia gratis when will generic cialis be available cialis prices in england cialis 10 doctissimo discount cialis tadalafil generic cialis 20 mg cialis 5 mg effetti collateral buy online cialis 5mg
http://villedant.strikingly.com/
چهارشنبه 29 خرداد 1398 08:55 ق.ظ

Fantastic material. With thanks.
generic cialis at the pharmacy india cialis 100mg cost cialis 05 costo in farmacia cialis cialis from canada effetti del cialis sialis generic cialis in vietnam cialis kamagra levitra cialis online napol
Generic cialis
سه شنبه 28 خرداد 1398 10:38 ق.ظ

Good material, Regards!
look here cialis order on line cialis 05 cialis en 24 hora dosagem ideal cialis precios de cialis generico cialis coupon cialis 5 mg para diabeticos weblink price cialis cialis vs viagra cialis price thailand
http://tramhighrub.strikingly.com/
دوشنبه 27 خرداد 1398 07:15 ب.ظ

Excellent information. Kudos!
cialis super kamagra cialis for bph we like it cialis price cialis online holland miglior cialis generico cialis 5 mg schweiz cialis purchasing cialis usa cost cialis cuantos mg hay miglior cialis generico
cialis generique discount
دوشنبه 27 خرداد 1398 04:18 ق.ظ

Perfectly spoken certainly! .
cialis with 2 days delivery cialis online cialis et insomni we like it cialis price buy online cialis 5mg buy cialis online nz canadian cialis buy original cialis cialis rezeptfrei cialis coupons printable
Buy cialis
یکشنبه 26 خرداد 1398 02:55 ب.ظ

Terrific facts. Many thanks!
venta de cialis canada buy online cialis 5mg if a woman takes a mans cialis buy cheap cialis in uk we choice cialis pfizer india cialis 100mg suppliers generic cialis tadalafil cialis name brand cheap cialis et insomni viagra vs cialis
Buy cialis
جمعه 24 خرداد 1398 06:04 ق.ظ

Helpful knowledge. Thank you!
opinioni cialis generico cialis online cialis dosage recommendations cialis sicuro in linea cialis kaufen bankberweisung india cialis 100mg cost precios cialis peru buy cheap cialis in uk price cialis per pill generico cialis mexico
http://orobli.strikingly.com/
پنجشنبه 23 خرداد 1398 02:18 ق.ظ

Perfectly spoken of course. !
viagra vs cialis cialis pas cher paris low cost cialis 20mg cialis arginine interactio brand cialis generic look here cialis order on line click now buy cialis brand 40 mg cialis what if i take acheter cialis meilleur pri only now cialis 20 mg
http://cialisvie.com/
سه شنبه 21 خرداد 1398 07:18 ق.ظ

Thanks. Terrific stuff.
cialis 20 mg cut in half cialis patent expiration acheter cialis kamagra generic cialis in vietnam cialis pas cher paris how much does a cialis cost how to purchase cialis on line cialis online nederland discount cialis cialis 100mg suppliers
http://cialisvie.com/
دوشنبه 20 خرداد 1398 02:12 ق.ظ

Nicely put, Cheers!
cialis rezeptfrei sterreich cialis generic availability cialis generika in deutschland kaufen dose size of cialis 5 mg cialis coupon printable cialis great britain acheter du cialis a geneve cialis sale online tarif cialis france cialis 20 mg effectiveness
simil viagra
یکشنبه 19 خرداد 1398 09:13 ق.ظ

My spouse and I stumbled over here different website and thought I might as well check things out. I like what I see so i am just following you. Look forward to exploring your web page again.
http://cialisvie.com/
شنبه 18 خرداد 1398 08:12 ب.ظ

Really lots of terrific information!
cialis wir preise cialis without a doctor's prescription cialis kaufen the best site cialis tablets cialis baratos compran uk cialis dosage canada discount drugs cialis cialis alternative link for you cialis price cialis vs viagra
buy viagra uk next day delivery
شنبه 18 خرداد 1398 03:00 ب.ظ

Hmm it appears like your website ate my first comment (it was super long) so I guess I'll just sum it up what I wrote and say, I'm thoroughly enjoying your blog. I too am an aspiring blog blogger but I'm still new to everything. Do you have any recommendations for first-time blog writers? I'd certainly appreciate it.
https://www.richmondhood.com/product/48059/
شنبه 17 فروردین 1398 03:59 ب.ظ
ブランドスーパーコピー買取!スーパーコピーブランド激安販売
Online cialis
پنجشنبه 15 آذر 1397 09:42 ب.ظ

You stated that adequately!
cialis free trial cialis 10 doctissimo generic cialis 20mg tablets cialis flussig cialis dosage recommendations buy online cialis 5mg buy cialis cialis uk next day how to purchase cialis on line buy brand cialis cheap
buy cheap cialis no prescription
پنجشنبه 15 آذر 1397 02:10 ق.ظ

Awesome stuff. Appreciate it!
buy name brand cialis on line when will generic cialis be available cialis 20 mg effectiveness cialis dosage recommendations where to buy cialis in ontario viagra vs cialis cost of cialis cvs cialis sans ordonnance cialis alternative cialis daily reviews
Online cialis
سه شنبه 13 آذر 1397 09:57 ب.ظ

Lovely content. With thanks.
cialis usa cost buy cialis online nz cialis online cialis mit grapefruitsaft cialis cost cialis pas cher paris cialis lilly tadalafi cialis herbs cialis with 2 days delivery side effects for cialis
buy cialis pills
سه شنبه 13 آذر 1397 11:06 ق.ظ

Well expressed certainly! .
cialis 30 day trial coupon generic cialis 20mg tablets can i take cialis and ecstasy we choice cialis pfizer india buying cialis overnight cialis 100mg suppliers click now buy cialis brand we recommend cheapest cialis we like it cialis soft gel venta de cialis canada
buy tadalafil
دوشنبه 12 آذر 1397 11:25 ب.ظ

Truly a lot of useful material.
cialis purchasing cuanto cuesta cialis yaho cialis canada on line cialis 5mg billiger cialis great britain india cialis 100mg cost generico cialis mexico order a sample of cialis side effects for cialis 40 mg cialis what if i take
buy cialis online safely
دوشنبه 12 آذر 1397 10:32 ق.ظ

You actually reported it exceptionally well!
safe dosage for cialis cialis lowest price enter site very cheap cialis purchasing cialis on the internet achat cialis en europe link for you cialis price cialis 5mg billiger cialis super acti only now cialis 20 mg prezzo di cialis in bulgaria
Online cialis
یکشنبه 11 آذر 1397 10:53 ب.ظ

Thank you, I like it.
buying cialis on internet side effects for cialis cialis prices in england usa cialis online generic cialis tadalafil cialis herbs cialis pills price each cialis 50 mg soft tab free cialis 5 mg cialis coupon printable
Online cialis
یکشنبه 11 آذر 1397 09:52 ق.ظ

This is nicely expressed. !
price cialis wal mart pharmacy sialis american pharmacy cialis cialis sans ordonnance cialis generico click here to buy cialis buy original cialis wow cialis tadalafil 100mg price cialis wal mart pharmacy cialis 20mg preis cf
buy cheap cialis in canada
شنبه 10 آذر 1397 11:05 ب.ظ

Whoa all kinds of terrific tips!
generic cialis cialis great britain cialis canadian drugs generic cialis 20mg tablets overnight cialis tadalafil cialis 5 mg effetti collateral generic cialis soft gels sublingual cialis online click here take cialis prix cialis once a da
Generic cialis
شنبه 10 آذر 1397 09:48 ق.ظ

Superb info. Thanks a lot.
cialis daily dose generic prices on cialis 10 mg cialis generic availability cialis tablets recommended site cialis kanada buying cialis in colombia cialis 5 mg para diabeticos cialis australia org prices for cialis 50mg cialis farmacias guadalajara
Buy generic cialis
جمعه 9 آذر 1397 10:31 ب.ظ

With thanks. I like this.
cialis generic availability cialis professional yohimbe cipla cialis online cialis super kamagra precios cialis peru acheter du cialis a geneve generic for cialis low dose cialis blood pressure weblink price cialis cialis 5 mg para diabeticos
 
لبخندناراحتچشمک
نیشخندبغلسوال
قلبخجالتزبان
ماچتعجبعصبانی
عینکشیطانگریه
خندهقهقههخداحافظ
سبزقهرهورا
دستگلتفکر
نمایش نظرات 1 تا 30